جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.

شما می توانید پس از دریافت سفارش، نظر خود را در رابطه با محصول خریداری شده در ایران کالا بنویسید. پس از تایید نظر شما توسط کارشناسان ایران کالا، امتیاز برای شما ثبت می‌شود.تا قبل از تایید نظر امتیاز شما در قسمت تاریخچه بخش امتیازات در صف نمایش داده میشود.

در صورتی که از خرید خود منصرف شوید پارس کالا در کمترین زمان ممکن مبلغ را به شماره کارت شما برگشت می دهد. مهم است که شماره کارت به نام مالک حساب کاربری ثبت داشته باشید

کلیه مکاتبات پارس کالا با آدرس ایمیل شما انجام می شود.

قوانین و مقررات

قوانین و مقررات استفاده از سایت تولز ابزار
کاربران عزیز توجعه داشته باشید که استفاده از فروشگاه اینترنتی تولز ابزار به معنی توافق کامل شما با تمام شرایط و قوانین درج شده در سایت می‌باشد.

قوانین عمومی
تمام اصول و فرآیندها در فروشگاه اینترنتی تولز ابزار منطبق با قوانین کشور، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین کاربری می‌باشد.

تعاریف
برخی از واژه‌هایی که در ادامه مورد استفاده قرار می‌گیرند، بصورت زیر تعریف می‌شوند.
فروشگاه: منظور فروشگاه اینترنتی تولز ابزار می‌باشد.
سایت: وب‌سایت تولز ابزار به آدرس www.toolzabzar.ir یا بدون www می‌باشد.
محتوای سایت: شامل متن، تصویر، ویدئو، ویژگی‌های محصولات، مقالات و اخبار در زمینه کاری تولز ابزار می‌باشد.
کاربر: افرادی که از طریق اینترنت به سایت تولز ابزار متصل شده و با آن کاری انجام می‌دهند کاربر تلقی می‌شوند.
عضو: شخص که فرم عضویت سایت را تکمیل کرده و دارای شناسه و رمز کاربری است.
مشری: کاربر یا عضوی که از طریق سایت خرید می‌کند.
سفارش: محصولاتی که کاربر انتخاب کرده و قصد نهایی کردن آن‌ها را دارد.

سفارشات
مشابه محیط فیزیکی، در محیط مجازی هرگونه تجارتی که انجام گیرد، نشان دهنده ایجاد یک قرارداد می‌باشد، قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه “یک یا چند نفر دیگر تعهدی بر امری نمایند و مورد قبول آن‌ها باشد”؛ بر همین اساس قرارداد “برخط (Online)” نیز قرار دادی است که از طریق “داده پیام” منعقد گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قرارداد منعقد شده است، ملزم به پرداخت پول می باشد. توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی آورد و وی می تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید. با توجه به آنکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید، استعلام سفارش می باشد، پاسخ استعلام سفارش مشتری به منزله ایجاب و نهایی کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است. ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش را برای استعلام ارسال نماید.

مراحل ثبت خرید و سفارش
با توجه به آنکه موجودی کالاهای فروشگاه و قیمت‌ها در طول زمان همواره تغییر می‌نمایند، برای انجام خرید لازم می‌باشد مشتریان در مرحله اول استعلام قیمت و موجودی نمایند. در این مرحله یک کد رهگیری 10 رقمی به مشتریان تخصیص و از طریق ایمیل ارسال می گردد.
پاسخ استعلام و نهایی کردن سفارش بطور معمول حداکثر 2 ساعت پس از ثبت سفارش، پاسخ استعلام و مهلت زمانی برای تکمیل سفارش برای مشتریان ارسال می گردد. پس از آن مشتریان فرصت خواهند داشت تا ظرف مهلت مقرر سفارش خود را تکمیل و نهایی نمایند.
کاربران و مشتریان برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت می‌باشند. در صورت ثبت نام می‌توانید از مزایای آن از جمله آگاهی از فروش‌ها و تخفیفات ویژه بهره‌مند شوند. با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد تولز ابزار، به فروشگاه اختیار می دهند تا جهت برقراری ارتباط مورد استفاده قرار گیرند
مشتریان در هنگام ثبت سفارش باید سعی کنند اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد نمایند، در غیراینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد.

نکات حائز اهمیت در هنگام دریافت سفارشات
بطور کلی سفارشات برای مشتریان به سه صورت تحویل داده خواهند شد.
کالاهایی که صرفاً توسط شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش از بسته بندی خارج و نصب و راه اندازی می گردند. در این موارد کالا به صورت بسته بندی به مشتریان تحویل می گردد و مشتریان صرفا بسته بندی کالا را چک و سلامت کالا را تایید می‌نمایند.
در صورتیکه بسته بندی دارای مشکل یا ایراد باشد و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتریان باید از تحویل گرفتن دستگاه خودداری نمایند. این امر در زمان ارسال کالا توسط شرکتهای پستی اهمیت دو چندان پیدا می کند.
توجه نمایید در صورتی که مشتری کالا را قبل از نصب و راه‌اندازی مورد استفاده قرار دهد کالا از گارانتی خارج و مسئولیت آن متوجه مشتری خواهد بود و فروشگاه هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
کالاهایی که نیاز به نصب و راه اندازی توسط شرکت نداشته و مشتریان صرفا لازم است که هنگام تحویل سلامت ظاهری آن را بررسی نمایند و پس از آن 7 روز فرصت خواهند داشت که سلامت فنی دستگاه رو مورد بررسی قرار دهند.
شماره سریال دستگاه تحویلی را با شماره سریال درج شده در فاکتور مطابقت داده و در صورتیکه تطابق نداشت ضمن اطلاع به فروشگاه از تحویل گرفتن آن خودداری فرمایید.

روش‌های ارسال
فروشگاه علاوه بر بخش ارسال خود، از طریق شرکت‌های پستی تیپاکس و پست جمهوری اسلامی ایران نیز سفارشات مشتریان را ارسال می نماید. مشتریان می‌توانند در مرحله درخواست استعلام، از بین روش‌های ارسال ممکن یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند. انتخاب هر یک از شرکت‌های پستی به منزله آگاهی از قوانین و شرایط آن شرکت می‌باشد.

نکات مهم در زمان ارسال کالا توسط شرکتهای پستی
در مواردی که ارسال توسط شرکت‌های پستی انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم به شرکت پستی مورد نظر مشتری در حداقل بازه زمانی و ارسال کد پیگیری برای مشتری می‌باشد. در این موارد فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد. در این موارد و به منظور احتیاط بیشتر، فروشگاه کالا را تا سقف ممکن بیمه می نماید (در صورتیکه شرکت مربوطه بیمه ارسال داشته باشد) تا نگرانی از بابت خسارت احتمالی برای مشتریان وجود نداشته باشد
مجددا یادآوری می گردد که مشتریان هنگام دریافت کالا از شرکتهای پستی می بایست صحت و سلامت بسته بندی را چک، کالا را از بسته بندی خارج و سلامت ظاهری آن را تایید و سپس رسید دریافت کالا از شرکت پستی مربوطه را امضاء نماید زیرا در غیر اینصورت امضاء دریافت کالا به منزله دریافت صحیح و سالم کالا بوده و پس از آن هیچگونه ادعایی از جانب مشتری توسط شرکتهای پستی قابل پذیرش نیست. بر این اساس لازم است در صورتیکه کالای مربوطه دارای هر گونه ایراد و یا مشکلی باشد، مشتری ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع نمایند و از طریق فروشگاه پیگیر موضوع گردد.
لازم به توضیح است که هر گونه اقدامی خارج از چارچوب فوق موجب خواهد گردید که فروشگاه امکان هیچگونه پیگیری و حمایت از مشتریان را نداشته باشد.

مدت زمان و بازه زمانی تحویل سفارشات
معمولاً سفارشاتی که تا ساعت 12 نهایی می شوند در همان روز کاری تحویل مشتری یا شرکت پستی مربوطه (انتخاب شده توسط مشتری) می گردند، با این حال فروشگاه جهت رفاه حال مشتریان سعی می کند سفارشهایی که تا ساعت 14 نیز نهایی گردیده اند و ارسال آنها توسط فروشگاه می باشد را در همان روز کاری برای مشتریان ارسال نماید.
به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوداث غیرمترقبه، بازه زمانی تحویل کالا به مشتریان 2 ساعت خواهد بود و مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته باشند، در غیراینصورت تمامی مسئولیت و هزینه های آن بر عهده مشتری می باشد

 

مدیریت فروشگاه تولز ابزار

وحید خازن

logo